måndag 23 februari 2009

Egenskaper


Oh, jag är SÅ ledsen för att jag inte har skrivit på flera dagar nu.

Kom och tänka på lite prylar förut, asså djur har ju en del sköna egenskaper.
Tänk typ en hackspett. Den hackar sig in i träd för att komma åt sin mat och har en specialbyggt hjärna som ska tåla det.
Men tänk den första hackspetten, låt säga att den nu flyger omkring på sin första dag efter att gud nu har skapat den. Så flyger den runt där och typ "fan vad softa prylar det fannas här" och kanske "ballt med färger och grejjer asså" Sen kanske den känner någon konstig känsla i magen och tänker "hmm, någonting säger mig att jag måste stoppa någonting i min mun för att det där ska kännas bra igen"
Det är just det här jag undrar över. Hurfan kom den på att maten fanns inuti träd? den kan ju inte bara: "nejmen fan, om jag bankar huvudet riktigt jävla hårt i detdär trädet så kanske det går sönder och så finns det mat där under"

Ja det var dagens vackra tanke. Och som grädde på moset (vilken jävla idiot som nu har grädde på mos) så gnällde jag inte över något.

6 kommentarer:

Anonym sa...

evolution kallas det xD

Anonym sa...

Instinkter tror jag att det kallas.

Nikko sa...

Medfödd instinkt att banka huvudet i träd, jag säger ju att det är skumt.

C920219 sa...

Haha du och dina tankar XD

Anonym sa...

Människor är ju inte så speciellt klipska de heller, typ skidåkning. Man åker upp för att åka ner...

Anonym sa...

Den har faktiskt inte en specialgjord hjärna, utan en tunga som löper runt hjärnan för att hålla den på plats. :P

<3