torsdag 19 februari 2009

Brandkvinnor


Tja, äntligen ett nytt inlägg.... *suck*
Asså, feminister är helt okej egentligen. Självklart ska kvinnor ha samma lön och villkor och sånt skit men jag hörde att de ska sänka kvinnornas krav för att bli brandmän.

Off topic
Det finns de som gnäller på att det heter brandmän.
- Vadå kvinnor kan också bli brandmän, varför heter det inte brandkvinnor? Det är diskriminering ju.
Ja jag har hört folk som gnäller så, men jag har aldrig hört killar som gnäller över att det heter sjuksyster, fast även killar kan vara det.

Tillbaka...
De ska alltså sänka kraven för kvinnor att bli brandmän.
Låt säga att det krävs att man kan lyfta en docka på 50 kilo. Då ska kvinnorna bara behöva lyfta 35 kilo för att få jobbet.

Det är fan förjävligt, tänk sedan när de är i ett brinnande hus...
Man: "Vi delar upp oss! Åsa du tar den lägenheten!"
Åsa: "Okej..."

Efter branden har släckts.
Man: "Räddade 3... durå Åsa?"
Åsa: "nä...asså, jag lämnade en tjej därinne... hon var lite för tung så jag tog nästa lägenhet istället..."

Det kommer inte funka. Inget emot kvinnor som är brandmän, men vill man ha jämställt ska det väl fan vara samma krav på båda könen. Inte lättare för kvinnor...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jupp, håller med..femenismen har gått för långt

Anonym sa...

Jordgubbar och gameboy också.