onsdag 7 januari 2009

Vett och Etikett

Vett och etikett är till för att folk ska kunna umgås på ett trevligt och fläckfritt sätt.
Regler som finns till för att det ska vara nice att umgås med sina bekanta. Typ, inga armbågar på bordet när man käkar. Är inte det en jävligt bra regel, att äta utan armbågar på bordet. Mår inte alla mycket btre av att man ska försöka käka lite mer komplierat? nej. Peta ut med lillfingret när du dricker kaffe, skitstiligt eller hur. Känns ju så otroligt bra när man sitter och drickerkafe och petar ut med lillfingret, skitsnggt. NEJ. Alla de här reglerna är u fan helt onödiga. Om ingen någonsin hade sagt attman inte skulle ha armbågar på bordet skulle ingen störa sig på det. Eller hur! Vi måste bryta med de här fjantiga gamla reglerna. De är fan värdelösa. OJ nublev jag en matbordsanarkist, helvete. OJOJOJ. Fan ät med fingrarna för i helvete, sitt med armbågarna på bordet, börja ät när fan du vill, låter det nte lättare? jo!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha vilket jäkla skönt inlägg XD
Jag måste sägaatt när man är på "fin middag" och inte får ha armbågarna på bordet så sitter man otroligt obekvämt. Man vet inte riktigt vart man ska göra av armarna eller nåt.
för mig slutar det alltid med att jag sitter med armarna i kors. Och då ser man lite sur ut. Inte bra det heller.
Men jag kan säga att jag inte riktigt fattar det fina med att inte ha armbågarna på bordet. Det spelar väl ingen roll om man har det eller inte. I alla fall inte i mina ögon.