tisdag 27 januari 2009

SL


Bussen efter skolan är fan en katastrof asså. Det står alltid sjukt mycket människor och väntar på bussen, som dessutom aldrig kommer. Därför samlas det mer och mer folk så när bussen äntligen kommer så får man inte plats.
Jag åker från Järla station efter skolan och fan, det går typ 6 bussar mot slussen från den stationen, asså olika bussar. Ändå går de typ var 15e minut. Om man ändå kommer med bussen så måste man stå och svettas och trängas vilket för övrigt är jävligt mysigt. Närkontakt har jag inget emot men att stå upp däremot, det är jobbigt.
Som om det inte skulle räcka så gnäller busschauffören om att man ska gå längre bak, trycka sig längre fram, gå in genom rätt dörr osvosv. De kan väl räkna ut att det kommer vara många som ska åka buss de tiderna, det ligger typ 3 skolor vid de två stationerna där och det är jävligt många som ska mot slussen, så gnäller chaufförerna om att det ät för trångt, jag sjyller inte på chaufförerna nu nej nej, men SL åste fan skärpa sig. Med närmre eftertanke borde kanse jag bli busschaufför...
På bussen så sitter de självklart nån gammal tant med sin rullväska på sätet bredvid och nej den går ju inte att flytta på, hon är ju gammal, hon kan inte stå.
DU DÖR SNART KÄRRING! DU KAN FAN STÅ UPP ETT TAG, DU HAR FAN SUTTIT NER SEN 40-TALET DITT ÄCKLIGA JÄVLA RUSSIN.

7 kommentarer:

C920219 sa...

Jajamänn här sliter vi ut en generation i taget ;)

Anonym sa...

Nu går du över gränsen.
Att klaga på SL:s usla planering är en sak, men att vara ung (stark????) och klaga på att gamla människor sitter när du kliver på en buss och ska åka en kvart - det är lite too much.

Nikko sa...

1. sluta vara anomym
2. jag klagade på att de hade sina väskor på platsen bredvid sig
3. när jag sa att kärringar kan stå det var lite typ: haaaah haaaaaah

Anonym sa...

Jag älskar din komentar om kärringen XD skrattade i minst 5 min.
Den anonyma personer verkar lite små dryg. Orka bry sig om allt

Anonym sa...

FYFAN NU FÅR DU TA O SKÄRPA DIG DIN LILLA REBELL!!! GAMLINGARNA SKA SITTA I EN EGEN LYX KABIN EGENTLIGEN!

Nikko sa...

Jo det är ju så rebelliskt att vilja sitta ner på en bus som kommer i tid och som inte är helt full.
gamlingarna får gärna sitta men de ska fan inte ha sina väskor i vägen för andra

Ludde sa...

Hahah russin haha
Gamla har aldeles för mkt respekt men aja vikken jävla idiot som e anonym haha