söndag 14 september 2008

Självmordsepidemi, hurra

Nu är jag glad igen. Läste i Aftonbladet om nån stad England där massa ungdomar har börjat ta livet av sig. Alla hänger sig, det är det nya modet.

Jag väntar bara på att det ska komma ett inlägg i Ebba von Sydows blogg där det står nåt i stil med : "giiiiiiirls, när vi kommer hem så hänger vi oss. Vi kommer ändå bli tjocka när vi blir 40."

Iaf, det töntiga med artikeln är att de får det hela att låta som någonting dåligt. Asså, är det bara jag som tycker att det är skitbra?
jag tycker att man borde flytta alla som ska ta livet av sig till samma stad och låta dem vara där. vad är det för mening med att de sprider ut dig?
Dessutom är världen jävligt överbefolkad just nu så man kan väl hoppas att epidemin sprider sig till Kina och NSF.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad elakt... Så kan du ju inte säga. Det är väl inget positivt att folk ska bli uppmuntrade att ta sitt liv. Jag har aldrig varit depprimerad på det sättet att jag känt så, så jag fattar itne hur de tänker. Men det finns säkert dem som förstår dem. Men hur kan man vilja ta livet av sig bara för att ens liv känns skit just då? :S Kollade på någon dokumentär förra året på 1:an eller 2:an om just ungdommar som tagit sitt liv. Alla som var med hade gjort det pågrund utav mobbning.

Men det är ju egentligen landets/kumunens fel att de inte ser till att undommarna eller folket som bor i landet/komunen mår bra. Dagens undommar är framtidens medelålders människor. Det är vi som ska föra samhället och befolkningen vidare. Det är ju inge positivt att folk tar livet av sig :S