måndag 14 september 2009

OBS

Idag när jag stod inne på Café Strings trånga toalett och uträttade mina behov fick jag syn på en text på dörren. "OBS! Glöm inte att tvätta fittan" Jag fortsatte att tömma mina vätskor i toaletten medan jag funderade på denna text.
Är det roligt? Glöm inte att tvätta fittan. Nej det är inte särskilt roligt.
Här har alltså en person verkligen ansträngt sig för att piffa upp en annars alldaglig aktivitet med ett par humoristiska visdomsord på väggen, men på någon sätt lyckats med att misslyckas totalt.
En annan sak som är smått rolig med detta är att personen som har skrivit på väggen inte har någon aning om att det faktiskt inte är roligt. Denna okända skuggperson går just nu omkring och tror att folk inne på Strings toalett står och asflabbar allt medan de tömmer sina fyllda blåsor. Men i själva verket står man bara där och undrar vilken vilseledd och smått hjärndöd individ som har tyckt att detta skulle vara roligt. "OBS, Dörren öppnas automatiskt emot dig" är halvt roligt. Och "The joke is in your hand" är väldigt roligt. Men: "OBS Glöm inte att tvätta fittan" Dödar på något sätt den sista roliga biten med att gå på toaletten.

Detta inlägg är för övrigt nästan att jämföra med detta toalettklotter. Men vad gör man?

/NIKKO

Inga kommentarer: