lördag 5 september 2009

Har ni hört om Kongos lilla försök att rövknulla Norge? Okej, det här är iallafall otroligt roligt. De griper två norrmän och anklagar dem för mord och spioneri - mord är möjligt, men spioneri? Varför i helvete skulle Norge spionera på ett jävla bananland som Kongo, vars enda exportvara är blå potatis? Det saknar logik. Men det bästa är ändå kvar: Gissa på summan de kräver Norge på i skadestånd? Jag har gjort den här grejen med ganska många, alla får gissa på en siffra. Fått höra "Hundra miljoner" och "en miljard". Alla har haft fel.

Svaret är 3500 MILJARDER. Haja den. Det är så sjukt skoj att jag inte finner ord. Hur fan kan de vara så in i helvete dumma i huvudet att de kräver Norge på en så skrattretande hög summa? Det är till och med mer pengar än Norge har i oljefonder. Det är en så jävla hög siffra att jag knappt kan ta in det. De måste ju fatta själva att om man kräver så mycket slutar det med att man inte får en jävla krona, vilket jag inte tycker de borde. De borde få tänderna inslagna så de lär sig hyfs. 3500 miljarder. Okej, tänk hundra miljoner. Jävlar, vad mycket stålar. En miljard. Jösses amalia, ännu mer! Men 3500 miljarder? Det är för mycket. Det är helt jävla absurt.

Min slutsats är att de var höga. De måste varit höga när de ställde det kravet. Finns ingen annan förklaring. Ingen är så dum av naturen. De måste snaskat i sig ett kilo kat var eller något. Det är något jävligt skumt med det här.

källa: http://svtplay.se/v/1669460/rapport/krav_pa_3500_miljarder_i_skadestand

/ZACK

8 kommentarer:

Theo sa...

käkat för mycket blå potatis

Elin sa...

Jag ska skriva en fördjupning om dödsstraff & partiska domstolar relaterat till den artikeln, i skolan...... kul att läsa dina tankar ;)

Anonym sa...

Jag tror jag älskar dig. Vill ha sex med dig hela tiden varje dag för evigt.
Lite mycket information va.. ehe.

Beca sa...

Du är så jävla klockren ibland.
Hah.

Anonym sa...

det är väll just som mannen säger i inslaget?? dom lägger ett skambud, har dom tur så tar dom det annars är det ingen "big deal"

Hobbydiktatorn sa...

Jag undrar om personerna som kommenterade och ville ha sex med mig vet att det var jag som skrev, inte du, Nikko?

Men tack, jag är klockren.

Anonym sa...

Jag vet att det var du, jag vet inte vem du är. Men jag vet att det var du. Eller visste.. eftersom jag skrev för några dagar sen. Ah tja.

Hobbydiktatorn sa...

Så det är mig du vill ha sex med? Gött.