fredag 8 maj 2009

Lunginflammation :)

Fy helvete för sjukhus. (jag vet de hjälper folk) men fortfarande, fy helvete för dom.
Idag kände jag att min förkylning hade blivit lite för mycket eftersom det gjorde ont i bröstet när jag andades så jag misstänkte lunginflammation och bad morsan att ringa sjukvårdsupplysningen.

Här kommer det första jobbiga/småroliga: Min morsa berättade om mina symptom för dessa idioter och direkt misstänker de svininfluensan och börjar snacka om att isolera mig på huddinge sjukhus isoleringsrum. När en kvinna för ett tag sedan ringde och berättade att hennes son var blå i ansiktet och inste kunde andas fick hon bara lugna besked om att allt var chill, pojken dog. Jag däremot som hostar och snörvlar ska isoleras omedelbart. Fy helvete som sagt.

Sen har vi väntetiden och väntrummet som båda är otroligt enerverande på alla jävla sätt. För det första tar det så lång tid att få shjälp att man hinner bli frisk. Och för det andra är jag bara 17 så jag hamnar i barnväntrummet bland massa överaktiva små jävla ungar med låtande radiostyrda bilar och små flickor som bara skriker.

ÅT HELVETE MED SJUKHUS.
Jag hade gissat att jag hade lunginflammation och efter 4 timmar kom de fram till att ja, jag har lunginflammation. Irriterande.

2 kommentarer:

teho sa...

sjukvården i sverige är bra korkad...

Nikko sa...

snyggt inlägg