onsdag 6 maj 2009

Ät mer och rasa i vikt


På väg till tunnelbanan igår såg jag Expressens rubrik; ”ÄT DIG SMAL!" stod det.

Och varje gång man ser något i tidningar eller magasin om hur man ska gå ner i vikt är det alltid flera långa sidor om hur man ska äta mer av det ena eller mindre av det andra. Konstigt nog ser man aldrig någon rubrik som t.ex. ”ÄT INTE ALLS, GÅ NER I VIKT” vilket kanske är både det lättaste och mest effektiva sättet.


På kvällarna vid middagsbordet brukar jag be till Gud att alla stora (tjocka) tjejer inte följer mitt exempel nu… eller i alla fall dem i Stockholm.



/TO

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tidningar är realistiska och vet att man inte säljer tidningar om man skriver saker som folk redan vet.

Tänk igen TO som säkert är Theo men som bytt identitet sen senaste högt kritiserade inlägget.`?

Anonym sa...

Eller så är det hans initialer...?

Anonym sa...

eller så låter TO som theo om man säger det?

Anonym sa...

Jävlar, vilket intelligent inlägg.

TO eller är det theo?? sa...

HAHAHAHAHA.. asså jag är fett seriös, nej men jag är det

och ja, jag har "bytt" identitet, TO är ju mycket bättre efter som att ignen känner igen mig då :P

Carro sa...

Att inte äta alls och rasa i vikt kan vara en sak, för att snabbt gå ner i vikt, men när man sen börjar äta igen, så sparar kroppen på allt fett den bara kan komma åt så att den ska ha ett "föråd" ifall man gör så igen. Man går först ner i vikt och sedan upp i vikt. Man blir fetare än vad man var förut. INTE SMART! Sen fattar väl alla att man ska äta mindre och röra sig mer. Vad fan är problemet?

Anonym sa...

sounds like personliga erfarenheter av viktökning?