tisdag 11 augusti 2009

Pokerrun

När jag satt i fjällen och glodde på nyheterna så kom det ett jävligt bra reportage från någon sjö någonstans som hette Runn. Där skulle de visa upp sina stora svindyra båtar för resten av stan eller byn eller var det nu var genom att köra en tävling över sjön. Nu var det inte så att de skulle visa upp hur bra motorerna var genom att köra fort utan genom att åka ett så kallat poker run där man åker över sjön och hämtar 5 kort och sedan spelar poker. Fatta grejen att lägga flera miljoner på motorn och sen spela poker.
Hur som helst så sa då berättarrösten efter en liten stund: "Och om ni undrar så stavar pokerrun med 2 N eftersom racet körs på Runn"
Det var fan precis det jag satt och funderade på, Inte fan undrade jag hur i helvete detta kunde vara en nyhet och jag satt ju inte och funderade på varför i helvete de blandar poker och båtar ännu mindre undrade jag vemfan som skulle komma dit och titta. Nej jag undrade om Pokerrun stavades med 2 st N.

1 kommentar:

theo sa...

nyheter är ett konstigt begrepp