måndag 8 juni 2009

Kungen


Kunde inte somna igår och, ja, för de som inte vet det så uppstår mina inlägg när jag inte kan somna på natten. Så igår kom jag fram till att kungen är precis som en blindtarm. Han är helt jävla meningslös men sjukt besvärlig att bli av med.
Sen resten här är en del av ett tal jag höll i skolan:

Kungen hotar och våldtar Sveriges demokrati. Han sitter på den och ler medan vi andra jublar, applåderar och kastar blommor. Demokratin kvävs under hans vikt och vi bara fortsätter att applådera. En av demokratins grundstenar är den folkvalda statschefen. Har vi en sådan i Sverige? Nej. Kungen är född till statschef.
Alla i landet ska vara lika inför lagen. Men kungen får gärna köra rattfull för det står inskrivet i regeringsformen.
Dessutom är det inte så att vi bara applåderar åt kungen för att han sitter på oss och demokratin. Vi betalar honom för att göra det, vi göder honom och ökar hans vikt och bara fortsätter att jubla och applådera.
Jag vet, Kungen representerar Sverige. Ett ansikte utåt. En viktig person. Fuck no.
44 miljoner kronor i anslag varje år tar han emot för att synas och klippa band.
Jag måste säga att jag hellre ser vår glansiga nallebjörn som representant för Sverige än den här gråhåriga franskimporterade dyslektikern till kung som vi har idag. Om någon ska hålla ett tal till den svenska befolkningen så är det inte ultimat med en person med verbalt ryggskott och scenskräck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske borde ha en kung som stavar rätt på sitt namn

Nikko sa...

kanske det