söndag 28 juni 2009

Jackson

En stor man, inte till kroppsvikten men till löpsedlar, har gått bort.
Dvs. snubben har dött. Killen som lanserade "don't matter if you're black or white" på allvar är borta för alltid. Jag sörjer, han var så bra. Jag sörjer.
Nej jag bara skojja.

Michael Jackson är död.
Jag måste säga att jag faktiskt inte bryr mig det minsta eftersom jag inte alls tycker att han är bra. En snubbe till hälften plast och med en ackilleshäl för barn som å andra sidan uppenbarligen var ett musikaliskt geni, intresserar mig inte det minsta.

Jag tycker inte om idolisering i någon form. Folk måste börja bry sig om saker som angår de själva. Sörja folk som dör i deras närhet, inte moonwalkikoner som byter face en gång om året.

Vila i frid kan han göra men inte mer än så.

1 kommentar:

mickaela sa...

lika känslig som alltid :)