måndag 6 juli 2009

Örnsköldsvik 1

Jag är nyss hemkommen från en totalt värdelös resa till Örnsköldsvik som endast går att skylla på gud. Min bror konfirmerade sig där och jag var tvungen att se på hela spektaklet.

Hur som helst, bara en snabb beskrivning av staden.
1. Det är ingen stad.
Sen stängde varenda affär klockan 2 på dagen vilket är förståeligt eftersom jag tror att affärerna kanske får besök en gång i veckan av någon.
Jag och min far upptäckte att staden var helt död redan klockan halv tio på kvällen vilket vi senare förstod var för att folket var hemma och drack diverse spritsorter för att orka ut i staden. Lite senare på dygnet kröp det folk på gatorna eftersom det verkar vara så att enda sätte att orka med hålan är att hälla i sig massor av sprit.

Fler inlägg om detta kungliga stadsbesök följer när jag orkar.

1 kommentar:

bajs sa...

som katrineholm, fast värre