fredag 19 november 2010

Twilight

Okej, alla vet att jag tycker Twilight suger.
Men gnället om det är inte bra, vad är det för jävla argument vi antitwilighters har?
Har nu hört en jävla massa muppar snacka om att filmen är totalt omoralisk med tankte på att han den där snygga bleka antiErrolFlynnideal snubben är över 100 år gammal. Det är omoraliskt att en så gammal gubbe ska ha ihop det med en så ung flicka. Filmen borde raderas då den förespråkar pedofili.
Vad är det här för jävla argument?

Han är vampyr!
Är inte den faktan det verkliga problemet i sammanhanget? Han bits och smittar. Jag ser det som ett mycket större problem än att han är en 100åring i pojkkropp.

Istället för att se det som en pedofilfilm kan man se det som en film som förespråkar spridning av AIDS.
Detta är kanske inte heller en legitim anledning att hata dessa filmer. Det är trots allt bara film. Finns många filmer som är både drog och våldsromantiserande som faktiskt är bra.

Här kommer min nyanserade anledning till att jag hatar filmen, med utgångspunkt i min egen smak och vad jag står för. Jag har lagt ihop allt jag vet om filmerna, allt jag hört om filmerna, argument för att de är bra och argument för att de är dåliga och omoraliska. All denna data har jag sedan sammanställt, raderat ut onödigt material och kommit fram till följande objektiva beslut.

TWILIGHT SUGER!
Av vilken anledning? Det är bara en dålig film helt enkelt.

/Nikko

Inga kommentarer: